Plan1 henter opgave hos Københavns Kommune
Arkitekterne fra Plan1 skal fra nyt drifts- og vedligeholde 19 kommunale ejendomme.
Medarbejderne i Plan1 får endnu mere at rive i fra det kommende år. Virksomheden har netop indgået en tre-årig rammeaftale med Københavns Kommune om at håndtere drift og vedligeholdelse af 19 ejendomme, hvoraf hovedparten ligger på Vesterbro og i det indre København.
Digital platform sikrer overblik og kvalitet
Den ny aftale er kommet i stand, fordi Plan1 kan tilbyde både en ny, effektiv, digital platform samt konkrete faglige kompetencer og erfaringer inden for området.
– Københavns Kommune har ønsket et enkelt og effektivt set up. Vores innovative, digitale platform kan sikre kvalitet og en bedre udnyttelse af kommunens ressourcer. Softwaren giver overblik og mere transparens på tværs af kommunens ejendomsportefølje. Dermed kan Københavns Kommune løbende se, hvor der er størst behov for renovering og bruge sine begrænsede skattekroner her. På den måde hjælper vi kommunen med at sætte ind de rette steder og skabe størst mulig effektivitet, så lejerne får mest for pengene, siger administrerende direktør hos Plan1, Jesper-Max Larsen.
– Herudover har Plan1 i mere end 30 år udviklet drifts- og vedligeholdelsesplaner. Det er et af vores medarbejderes kerneområder, og i forvejen er vi med til at drifte og vedligeholder flere ejendomme på Vesterbro.
Landede PenSam-opgave sidste år
Det er ikke første gang, at Plan1 lander en driftsaftale med en stor kunde.
Sidste år sendte et af Danmarks største forsikringsselskaber, PenSam, administrationen og driften af 28 ejendomme med i alt 1.765 boliglejemål på tilsammen 280.000 kvadratmeter til Plan1.
Billedtekst:
Det er bl.a. bygningen i baggrunden, der huser Carlton Café på Halmtorvet, Vesterbro, som Plan1 fremover skal drifts- og vedligeholde for Københavns Kommune. Fra venstre er det Jannick Markner, Kasper Rasmussen, Jesper-Max Larsen og Mikael Ferslev, alle Plan1. Fotos: Lasse Gammeljord.